Harry Potter-greier

Jeg har i det siste hatt lyst til å blogge igjen, og så dukket disse ganske interessante spørsmålene opp på bloggen til Silje. Harry Potter-spørsmål er en bra måte å vekke bloggen til live på, vel?

  1. Favorittbok: The Goblet of Fire / The Prisoner of Azkaban. Jeg leste The Goblet of Fire i løpet av et par dager en eller annen sommerferie. Det var så spennende at jeg ikke klarte å slutte å lese, det føltes som om jeg befant meg i en eller annen slags feberrus. Og det hele var mørkt, og skummelt, og jeg elsket å hate Voldemort. Så GoF vinner av nostalgiske grunner, men PoA hadde nesten garantert endt opp som favoritten om jeg hadde lest bøkene for første gang i voksen alder.
  2. Boka jeg liker minst: The Deathly Hallows. Mye er bra, mye kunne vært bedre. Men jeg griner som en liten unge hver gang jeg leser den.
  3. DA gråt jeg: Herregud, jeg griner av alt mulig i denne serien. Historien til Snape, når Cedric dør, når Sirius dør, når Dumbledore dør, når Remus dør, når Hedwig dør, når Fred dør, alle gangene Harry nesten dør…
  4. Kjæreste: Ginny Weasley!
  5. Favorittkarakter: Ginny / Luna / Bellatrix / Neville / Remus
  6. Patronus: En rødrev. Eller kanskje en ravn.
  7. The Elder Wand, The Invisibility Cloak eller The Resurrection Stone: Usynlighetskappen. Jeg liker tanken på å kunne være usynlig. Jeg liker også tanken på å kunne spionere på folk.
  8. Hvilket hus: Slytherin. Men la oss si Slytherclaw.
  9. Hva slags quidditch-spiller: Jeg liker å forestille meg at jeg kunne blitt en akseptabel beater.
  10. Hva med slutten: Jeg er ikke så glad i det siste kapittelet, og jeg har diverse andre problemer med boka, men jeg griner og griner og griner av den.
Dette innlegget ble publisert i diverse, lister og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

