Nytt i januar

Det er kanskje tidlig å si, men det virker som om 2014 kommer til å bli et utrolig bra år for SFF. Jeg fryder meg i alle fall hver gang jeg ser en liste over bøker som blir utgitt i løpet av året. Her er noen av bøkene som virker mest interessante denne måneden:

Dette er en av bøkene jeg virkelig ser fram til i 2014. Boken beskrives som en dystopisk whodunnit/coming-of-age-greie for folk som liker J. G. Ballard og Iain Banks. Dessuten er omslaget fantastisk. Omslagsillustrasjoner av Jeffrey Alan Love fremstår som en veldig god dårlig grunn til å skaffe seg en bok.

Dystopisk YA? Har vi ikke snart fått nok av det? Tja, det har vi kanskje, jeg blir i alle fall sjelden gira på denne typen bøker, men Red Rising virker faktisk ganske lovende. De tidlige anmeldelsene er stort sett veldig positive, og i tillegg virker denne mørkere og mer voksen enn mange andre bøker, og det ser også ut som dette er tyngre sci-fi enn det jeg har inntrykk av at er vanlig innenfor dystopisk YA.

Adam Sternbergh – Shovel Ready

Futuristisk noir om en søppelmann som ender opp som leiemorder. En leiemorder som kaller seg selv for Spademan. Man trenger ikke bedre grunner enn det, vel?

io9 skriver: «Ted Hall’s sleepwalking seems to coincide with murders by the notorious Hang Wire killer. And there are also sinister circuses, superpowered people, flame cults, and tons more.» Urban fantasy/noir med leiemordere og sirkus? Jeg er solgt.

Dette innlegget ble publisert i nye utgivelser, nyheter og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

