Nytt i november

Det passer stort sett alltid med en god bok, men i november passer det kanskje litt ekstra godt. Jeg blir i alle fall i lesehumør av regnvær og kjølige, mørke kvelder. Men hva skal man lese? Bare denne måneden blir det utgitt over 200 fantasy-, science fiction- og horror-bøker. Jeg har ikke tid (eller lyst) til å lese alt det, men noen av månedens utgivelser virker litt ekstra interessante:

Tinder

Jeg er glad i bøker som er basert på eller inspirert av eventyr, og denne er inspirert av et av eventyrene jeg liker aller best – «Fyrtøjet» av H. C. Andersen. Illustrasjonene ser dessuten flotte ut.

Hild

En historisk roman om St Hilda of Whitby. Jeg liker gode historiske romaner, jeg liker litteratur med middelaldersettinger, og jeg liker sterke kvinnelige karakterer. Denne ser ut til å kunne innfri på alle punkter.

The Land Across

Denne er skrevet av Gene Wolfe, og det holder egentlig for min del. Jeg har ikke lest så mye av ham, bare en håndfull noveller, men det jeg har lest har holdt høy kvalitet. Kanskje dette er en bra roman å starte med?

Moon’s Artifice

Jeg vet ikke noe som helst om Tom Lloyd, men jeg blir ganske nysgjerrig når boka beskrives som «perfect for fans of George R. R. Martin [and] Joe Abercrombie». Om ikke annet, skal jeg følge med på hva slags anmeldelser denne får.

A Prayer Journal

Bønnedagbok? Ikke helt min kopp te. Flannery O’Connor? Definitivt min kopp te. Forfatterdagbøker kan være veldig interessante, og O’Connor er en av favorittforfatterne mine. Jeg tror denne blir en tidlig julegave til meg selv.

Dette innlegget ble publisert i nye utgivelser, nyheter og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

